Akadálymentesített oldalAkadálymentesített oldal 9/2016.(XII.01.) önkormányzati rendelete a szociális rászorultságtól függő pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról és azok igénybevételéről | Fábiánsebestyén

Kategória | Rendeletek

9/2016.(XII.01.) önkormányzati rendelete a szociális rászorultságtól függő pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról és azok igénybevételéről

Írta: 06 december 2016 by admin

Fábiánsebestyén Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2016.(XII.1.) önkormányzati rendelete
Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2016.(XII.01.) önkormányzati rendelete a szociális rászorultságtól függő pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról és azok igénybevételéről

 

Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testülete

9/2016.(XII.01.) önkormányzati rendelete

a szociális rászorultságtól függő pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról és azok igénybevételéről

Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testülete az 1993. évi III. tv. a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról 132. § (4) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazás alapján, valamint a 2011. évi CLXXXIX. törvény Magyarország helyi önkormányzatairól

13. §. (1) bekezdés 8a. pontjában megállapított feladatkörében eljárva a szociális rászorultságtól függő pénzbeli, természetbeni és személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról és azok igénybevételéről a következő rendeletet alkotja

 

I. Fejezet

Általános rendelkezések

 A rendelet hatálya

1. §

A rendelet hatálya kiterjed Fábiánsebestyén Község közigazgatási területén a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény – a továbbiakban: Szt. – és a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény – a továbbiakban Gyvt. – hatálya alá tartozó személyekre.

 A hatáskör gyakorlásának szabályai

2. §

A pénzben és természetben nyújtott szociális ellátásokra való jogosultság megállapításáról és megszüntetéséről a Képviselőtestület által átruházott hatáskörben az IV. fejezet 19.§-ban meghatározott jogosult dönteni.

 Általános eljárási rendelkezések

3. §

(1) A települési támogatás megállapítása iránti kérelem az e rendelet 1. mellékletében meghatározott formanyomtatvány kitöltésével, az azon feltüntetett dokumentumok csatolása mellett postai úton, vagy Fábiánsebestyéni Közös Önkormányzati Hivatalában – a továbbiakban Hivatal – terjeszthető elő személyesen.

(2) A települési támogatásra való jogosultság elbírálásához a kérelmező az e rendelet 1. melléklete szerinti formanyomtatványon – az azon szabályozott formában és módon – a feltüntetett dokumentumok csatolásán túlmenően írásban köteles saját és családja, közös háztartásban élő közeli hozzátartozója, illetve háztartása vagyoni, jövedelmi viszonyairól nyilatkozni.

(3) A 6. §-ban foglalt ellátásban részesülő a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról tizenöt napon belül köteles írásban értesíteni a Hivatalt.

(4) A jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítésének elrendelésére – az Szt. 17.§-ában foglaltak szerint – a hatáskört gyakorló jogosult.

II. Fejezet

 Pénzbeli, természetbeni települési támogatások

Rendkívüli települési támogatás

4. §

Szociális rászorultság esetén jogosult számára az e rendeletben foglalt feltételek fennállása esetén pénzbeli és természetbeni ellátásként

  1. települési támogatás
  2. rendkívüli települési támogatás

állapítható meg.

5. §

1.) Települési támogatás nyújtható pénzben és természetben:

a) lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez

b) gyógyszer-kiadások viseléséhez

2.) A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás az alábbi költségek kifizetésére nyújthatók:

a) villanyáram díj

b) víz- és csatornadíj

c) szemétszállítás díj

e) gázdíj

f) egyéb tüzelő vásárlás

3.) A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegét, a gyermekét egyedül nevelők esetében az öregségi nyugdíj 120%-át.

4.) A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatást legalább 2 hónapra, legfeljebb 6 hónapra lehet megállapítani  2.500 Ft/hó  összegben.

5.) A lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatással el kell számolni. A támogatás lejártakor a befizetést igazoló bizonylatot be kell mutatni.

6.) A gyógyszer-kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatásra jogosult az a személy, akinek a háztartásában az egy főre jutó nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj legkisebb összegének 120%-át.

7.) A gyógyszer-kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás legalább 2 hónapra, legfeljebb 4 hónapra lehet megállapítani. Összege 3.000 Ft/ hó  állapítható meg, az orvos által igazolt gyógyszerek kiváltásához. Közgyógyellátásra jogosult személy nem igényelheti a gyógyszer-kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatást.

8.) A gyógyszer-kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatással el kell számolni. A támogatás lejártakor a gyógyszertári nyugtát be kell mutatni.

9.) A települési támogatás évente egyszer igényelhető. Azon személyek támogatási igénye elutasítható, aki az elszámolási kötelezettségének nem tesz eleget.

6.§

(1) Rendkívüli települési támogatás nyújtható pénzben és természetben:

a) élelmiszerre,

b) ruhaneműre,

c) gyermekintézmények étkezési térítési díjának megfizetésére,

d) tüzelőre,

e) a megélhetést érintő előre nem tervezhető többletkiadásokra, temetési költségekre

f) tanév kezdéshez

(2) Rendkívüli települési támogatás akkor nyújtható, ha a kérelmező, illetve a családja jövedelmi viszonyait figyelembe véve az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg:

a) családok esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át,

b) egyedül élő, illetve gyermekét egyedül nevelő szülő esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át.

(3) Temetési költségek viseléséhez rendkívüli települési támogatás annak állapítható meg, aki az elhunyt személy eltemettetéséről gondoskodott, és a kérelmező, illetve a családja jövedelmi viszonyait figyelembe véve az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át.

A támogatás iránti kérelmet a haláleset bekövetkeztétől 30 napon belül lehet előterjeszteni, a kérelemhez mellékelni kell a halotti anyakönyvi kivonatot, a kérelmező nevére kiállított temetési számlát, az eltemettető családjának jövedelemigazolásait.

(4) Rendkívüli települési támogatás nyújtható pénzbeli ellátásként, valamint természetbeni ellátásként élelmiszerre, gyermekintézmények étkezési térítési díjának megfizetésére, tüzelőre. Háztartásonként 3.000 – 6.000.- Ft.

Háztartásonként legfeljebb 5.000.-Ft értékű tartós élelmiszer biztosítható.

Háztartásonként legfeljebb 3 q tűzifa biztosítható.

(5) A rendkívüli települési támogatás felhasználásáról a jogosultat el kell számoltatni. Ha elszámolási kötelezettségének nem tesz eleget, az újabb segélykérelmét el lehet utasítani.

(6) A rendkívüli települési támogatás összege háztartásonként, gyermeket nevelő családok esetében gyermekenként évente nem haladhatja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegét.

(7) Rendkívüli települési támogatás egy háztartásban élőknek, illetve egyedül élő kérelmező esetén egy személynek naptári évente legfeljebb kettő alkalommal nyújtható.

(8) A temetési költség viseléséhez nyújtott rendkívüli települési támogatás összege – a temetkezési szolgáltatók által kimutatott költségek figyelembe vételével – egyszeri 15.000 Ft.

(9 ) A (2)-(3), valamint (8) bekezdésben meghatározottaktól méltánylást érdemlő esetekben el lehet térni, különösen:

a) krónikus, hosszantartó betegségből eredő jövedelem-kiesés,

b) nagyobb összegű, váratlan, vagy nem tervezhető, és önhibán kívüli kiadások

c) elemi károsultság,

d) baleset,

e) egyéb támogatási formákból való kiszorulás.

(10) Az alkalmanként jelentkező többletkiadások között a lakhatás feltételeinek biztosítására tekintettel csak abban az esetben állapítható meg rendkívüli települési támogatás, ha a kérelmező, illetve a családja nem részesül települési támogatás keretében lakhatást célzó támogatásban.

(11) Az alkalmanként jelentkező többletkiadások között gyógyszer kiváltására tekintettel csak abban az esetben állapítható meg rendkívüli települési támogatás, ha kérelmező nem részesül települési támogatás keretében gyógyszer támogatásban.

 Köztemetés

7. §

Az 1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról ( továbbiakban Szt.) 48.§-ában szabályozott köztemetés ügyben a polgármester jár el.

 Gyermekszületési támogatás

8. §

(1) A polgármester gyermekszületési támogatást állapít meg a legalább két éve fábiánsebestyéni állandó bejelentett lakcímmel rendelkező, életvitelszerűen Fábiánsebestyénben élő családnak, egyedül álló szülőnek, aki gyermek születését születési anyakönyvi kivonattal igazolja.

(2) A támogatás összege gyermekenként 100.000.- Ft.

(3) A polgármester gyermekszületési támogatást a gyermek születési anyakönyvi kivonatának bemutatása után hivatalból, kérelem benyújtását követően állapítja meg az aktuális évben született gyermekek szülei számára.

(4) Gyermekszületési támogatás nem állapítható meg annak a családnak, egyedül álló szülőnek, akinek a gyermekét állami gondozásba vették.

(5) A támogatás évente egy alkalommal ( jellemzően december hónapban) kerül átadásra ünnepélyes keretek között.

(6) Az a szülő, aki az átadást követő 90 napon belül nem igényli a támogatást, a továbbiakban a támogatásra nem jogosult.

III. Fejezet

 Szociális szolgáltatások

9. §

(1)Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat alapszolgáltatási központ (Fábiánsebestyén Község Gondozási Központ) keretében az alábbi ellátásokat biztosítja alapellátás és szakosított ellátás keretében:

  1. étkeztetés
  2. házi segítségnyújtás
  3. család- és gyermekjóléti szolgáltatás
  4. bölcsődei szolgáltatás
  5. támogató szolgálat
  6. idősek otthona
  7. tanyagondnoki szolgálat.

(2) Az intézményvezető külön eljárás – így különösen szociális rászorultság vizsgálata, gondozási szükséglet vizsgálata – nélkül köteles ellátást nyújtani családsegítés, tanyagondnoki szolgálat szolgáltatásai esetén. Az intézményvezető külön eljárás nélkül köteles ellátást nyújtani ha a kérelmező életét, testi épségét vagy egészségét veszélyeztető, és másként el nem hárítható élethelyzetbe került.

(3) Külön eljárás keretében – így különösen szociális rászorultság vizsgálata, gondozási szükséglet vizsgálata – étkeztetés, házi segítségnyújtás, támogató szolgálat, idősek otthona biztosítható.

(4) A személyes gondoskodásért fizetendő térítési díj csökkenthető, ha a személyes gondoskodást igénybe vevő személy jövedelme nem éri el a személyi térítési díj összegét, és térítési díj fizetésére jogszabály, szerződés, vagy bírósági határozat alapján köteles harmadik személy nincs.

(5) A személyes gondoskodásért fizetendő térítési díj elengedhető, ha a személyes gondoskodást igénybe vevő személynek sem vagyonnal, sem jövedelemmel nem rendelkezik, és térítési díj fizetésére jogszabály, szerződés, vagy bírósági határozat alapján köteles harmadik személy nincs.

(6) A személyes gondoskodásért fizetendő személyi térítési díj csökkentéséről, elengedéséről az intézményvezető dönt a személyes gondoskodást igénybe vevő személy, vagy hozzátartozójának kérelme alapján. Az intézményvezető a döntését az Szt. 119/C. § szerinti jövedelemvizsgálat alapján hozza meg.

Az önkormányzat a következő személyes gondoskodás keretébe tartozó alapellátás formákat biztosítja:

  • étkeztetés
  • házi segítségnyújtás
  • család- és gyermekjóléti szolgáltatás
  • bölcsődei szolgáltatás
  • támogató szolgálat
  • idősek otthona
  • tanyagondnoki szolgálat.

Az önkormányzat ezen szociális alapszolgáltatásokat a  kötött megállapodás alapján látja el.

Étkeztetés

10. §

(1) A szociálisan rászorultak étkeztetése az Fábiánsebestyén Község Gondozási Központ útján történik.

(2)Szociálisan rászorult, [Szt. 62. § (2) bekezdésében adott felhatalmazás alapján]

  1. életkoránál fogva, aki a 62. életévét betöltötte;
  2. tartós, vagy átmeneti jelleggel fennálló olyan betegsége van, amely a mozgási képesség elnehezülésével jár (mozgása súlyosan nehezített, vagy mozgásra képtelen);
  3. fogyatékosságuk, pszichiátriai beteg, és rendszeres pszichiátriai gondozásban részesül, vagy szenvedélybeteg és rendszeres addiktológiai gondozásban vesz rész, feltéve, ha nincs eltartásra köteles közeli hozzátartozója;
  4. hajléktalan.

feltéve, hogy a jelen rendeletben foglalt feltételeknek megfelel.

(3) A fennálló betegségekről, a mozgási képesség elnehezüléséről, pszichiátriai, addiktológiai gondozás tényéről orvosi igazolást kell csatolni.

(4) A szociális étkeztetés térítési díját az önkormányzat e rendelet 2. számú mellékeltében határozza meg, az étkeztetés intézményi térítési díjának alapja a normatív hozzájárulás összegével csökkentett önköltség egy ellátottra jutó napi összegének (a továbbiakban: élelmezési térítés) 80%-a.

Házi segítségnyújtás

11. §

A Szt. 86. §. (1) bekezdés c pontjában meghatározottak alapján kötelező feladatként látja el a feladatot az Önkormányzat az intézményén keresztül. A házi segítségnyújtás óradíját e rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.

Család- és gyermekjóléti szolgáltatás

12. §

(1) Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat a családsegítést Fábiánsebestyén Község Gondozási Központján keresztül biztosítja.

(2) A családsegítés ingyenes, térítési díjat az ellátás igénybe vételéért nem kell fizetni.

Bölcsödei szolgáltatás

13. §

(1) Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat a bölcsődei szolgáltatást Fábiánsebestyén Község Gondozási Központján keresztül biztosítja.

(2) A bölcsődei szolgáltatás ingyenes, térítési díjat az ellátás igénybe vételéért nem kell fizetni.

Idősek Otthona

14. §

(1) Az önmaguk ellátására nem, vagy csak folyamatos segítséggel képes személyekről a Fábiánsebestyén Község Gondozási Központ Erzsébet Otthonában, mint az ápolást, gondozást nyújtó intézményben gondoskodik Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat.

(2) Az idősek otthona ellátásáért havonta fizetendő gondozási díjat e rendelet 2. számú mellékelte tartalmazza.

(3) Az önkormányzat belépési hozzájárulást kér az Otthonba beköltöző személyektől, akik

2 ágyas, mellékhelyiséggel ellátott szobát kérnek.

(4) A belépési hozzájárulás a beköltözéskor fizetendő egyszeri 200.000.-Ft/fő összeg. Kérésre részletfizetés engedélyezhető minimum 20.000.-Ft/hó/fő.

(5) A belépési hozzájárulás elszámolása a Sztv. 117/C §. (5) bekezdésében foglaltak szerint történik.

Támogató Szolgáltatás

15. §

(1) A támogató szolgáltatás

  1. személyi segítésének óradíját e rendelet 2. számú mellékelte tartalmazza.
  2. a szállítási szolgáltatás [Opel Vivaro, Ford Tranzit] térítési díját e rendelet 2. számú mellékelte tartalmazza. A Gondozási Központ vezetője a Támogató Szolgálat szállítási szolgáltatás térítési díját, gyermekkorú vagy középsúlyos, súlyos értelmi fogyatékos ellátottak esetén kérelemre elengedi.

(2) A támogató szolgáltatás ellátására irányuló megállapodást a Foglalkoztatási és Szociális Hivatal és Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat között kötött támogatási szerződés tartalmazza.

Tanyagondnoki Szolgáltatás

16.§

(1) A tanyagondnoki szolgáltatás térítésmentesen vehető igénybe.

(2) A Tanyagondnoki Szolgálat közreműködik a szociális étkeztetés biztosításában, így különösen a készétel szállításában. A szolgáltatásban résztvevő gépjárművek a Nissan Primastar és a Renault Trafic.

Térítési díjak

17. §

A térítési díjjal kapcsolatban az Szt. 114. § – 119/B §-aiban foglaltakat, valamint a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások térítési díjáról szóló 29/1993.(II.17.) Korm. rendelet előírásait kell alkalmazni.

 Szociálpolitikai Kerekasztal

18. §

(1) Fábiánsebestyén Község Önkormányzatának Képviselőtestülete szociálpolitikai kerekasztalt működtet, mely szükség szerint, de évente legalább egy alkalommal ülést tart.

(2) A Szociálpolitikai Kerekasztal tagjai: Fábiánsebestyén Község Gondozási Központ vezetője, Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola  és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény vezetője , Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda, Közművelődési Intézmény és Könyvtár vezetője, védőnő, Gyermekjóléti Szolgáltatást végző önálló családgondozó, községi háziorvos, körzeti megbízott, iskolai, óvodai gyermekvédelmi felelős, a polgármester.

 Közfoglalkoztatási terv

19. §

(1) A települési önkormányzat, a közfoglalkoztatás hatékony megvalósítása és az álláskeresési megállapodásban foglaltakkal való összhang biztosítása céljából – az állami foglalkoztatási szerv által szolgáltatott összefoglaló adatok, információk és előrejelzések alapján – egyéves időtartamra közfoglalkoztatási tervet készít.

(2) A települési önkormányzat képviselő-testülete az állami foglalkoztatási szerv és a szociálpolitikai kerekasztal véleményének ismeretében a közfoglalkoztatási tervet évente március 20-ig készítteti el.

 

IV. Fejezet

 Eljárási szabályok

20. §

(1) Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testülete a rendkívüli települési támogatás megállapítását krízishelyzet esetén, valamint a köztemetés megállapítását a polgármester hatáskörébe utalja.

V. Fejezet

 Záró rendelkezések

21. §

(1) E rendelet 2017.01.01-jén lép hatályba.

(2) A hatályba lépés napján már benyújtott, de el nem bírált kérelmek esetében is e rendelet rendelkezéseit kell alkalmazni.

(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg Fábiánsebestyén Község Önkormányzata Képviselő-testületének az egyes anyagi és természetbeni szociális ellátásokról, a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról és azok igénybevételéről szóló 2/2015. (II.25.) Ö rendelete, valamint a 9/2015.(VIII.28.) Ö rendelete hatályát veszti.

Fábiánsebestyén, 2016. november 30.

 

Dr. Kós György                                                       Gyurisné Székely Erika

polgármester                                                                       jegyző

A rendelet kihirdetve:

Fábiánsebestyén, 2016. december 01.

Gyurisné Székely Erika

Jegyző

1. számú melléklet a  9/2016. (XII.01.) önkormányzati rendelethez

K É R E L E M

települési támogatás igényléshez

1. A települési támogatás az alábbi okok alapján kérem megállapítani:

1.1. létfenntartást veszélyeztető, egyedi élethelyzet,

1.2. gyermekvédelmi támogatás,

1.3. betegség,

1.4. haláleset,

1.5. elemi kár elhárítása,

1.6. válsághelyzetben lévő várandós anya gyermekének megtartása,

1.7. iskoláztatás,

1.8. gyermek fogadásának előkészítése,

1.9. a nevelésbe vett gyermek családjával való kapcsolattartás,

1.10. a gyermek családba való visszakerülésének elősegítése,

1.11. a gyermek hátrányos helyzete miatt,

1.12. rendkívüli gyógyszersegély, gyógyászati segédeszköz beszerzése.

(A megfelelő aláhúzandó.)

1.2. Indokaim: ………………………………………………………………………………………….…….……….…………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………

2. Személyi adatok

2.1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok

2.1.1. Neve: ………………………………………………………………………………………………………………..

2.1.2. Születési neve:…………………………………………………………………………………………………..

2.1.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………………………………….

2.1.4. Születési helye, ideje (év, hó, nap): …………………………………………………………………….

2.1.5. Lakóhelye: ………………………………………………………………………………………………………..

2.1.6. Bejelentkezés ideje: ………………………………………………………………………………………….

2.1.7. Bejelentett tartózkodási helye: …………………………………………………………………………..

2.1.8. Felelősségem tudatában kijelentem, hogy életvitelszerűen a lakóhelyemen vagy a tartózkodási helyemen élek (megfelelő rész aláhúzandó).

2.1.9. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: c c c   c c c   c c c

2.1.10. Családi állapota:……………………………………………………………………………………………….

2.1.11. Állampolgársága: ……………………………………………………………………………………………..

2.1.12. Idegenrendészeti státusza (nem magyar állampolgárság esetén):

2.1.12.1. szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező, vagy

2.1.12.2. EU kék kártyával rendelkező, vagy

2.1.12.3. bevándorolt/letelepedett, vagy

2.1.12.4. menekült/oltalmazott/hontalan.

2.1.13. Telefonszáma (nem kötelező megadni):…………………………………………………………….

2.2. A kérelmező házastársára/élettársára vonatkozó adatok

2.2.1. Neve: ………………………………………………………………………………………………………………..

2.2.2. Születési neve:…………………………………………………………………………………………………..

2.2.3. Anyja neve: ……………………………………………………………………………………………………….

2.2.4. Születési helye, ideje (év, hó, nap):

2.2.5. Lakóhelye: ………………………………………………………………………………………………………..

2.2.6. Bejelentkezés ideje: ………………………………………………………………………………………….

2.2.7. Bejelentett tartózkodási helye: …………………………………………………………………………..

2.2.8. Társadalombiztosítási Azonosító Jele: c c c   c c c   c c c

2.2.9. Családi állapota:………………………………………………………………………………………………….

2.2.10. Állampolgársága: ……………………………………………………………………………………………..

2.2.11. Telefonszáma (nem kötelező megadni): …………………………………………

3. Kérelmezővel a fenti címen közös háztartásban élő családtagok

A

B

C

D

E

3.1.

Név

Anyja neve

Születési helye, ideje

(év, hó, nap)

Családi kapcsolat megnevezése

TAJ szám

3.2.

3.3.

3.4.

3.5.

3.6.

4. Az elhunytra vonatkozó adatok

(Megjegyzés: a 4. pontban megjelölt adatokat elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás céljából igényelt települési támogatás esetén kell kitölteni.)

4.1. Neve: ……………………………………………………………………………….

4.2. Születési neve: ………………………………………………………………………

4.3. Anyja neve: …………………………………………………………………………

4.4. Születési helye, ideje (év, hó, nap): ………………………………………………..

4.5. Lakóhelye: ………………………………………………………………………….

4.6. Rokoni kapcsolat: …………………………………………………………………..

4.7. Elhalálozás helye, ideje: ……………………………………………………………

5. Nyilatkozatok

5.1. Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek.

5.2. Tudomásul veszem, hogy a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (7) bekezdése alapján a szociális hatáskört gyakorló szerv – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóigazgatósága útján – ellenőrizheti.

5.3. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

Fábiánsebestyén, 2016. ………………………

………………………….

k é r e l m e z ő
6. A kérelem elbírálásához szükséges dokumentumok

  1. havi rendszeresen mérhető jövedelmek esetén a munkáltató által kifizetett mindennemű juttatással növelt, a kérelem benyújtását megelőző hónap nettó keresetéről kiállított munkáltatói igazolás,
  2. társadalombiztosítás keretében nyújtott ellátások esetén a kérelem benyújtását megelőző hónapban kifizetett ellátást igazoló irat,
  3. nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások: öregségi, özvegyi és szülői nyugdíj, árvaellátás, baleseti hozzátartozói nyugellátások, korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, a balettművészeti életjáradék, az átmeneti bányászjáradék, rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás, bányász dolgozók egészségkárosodási járadéka, rokkantsági járadék, rehabilitációs járadék, politikai rehabilitációs ellátások, házastársi pótlék, házastárs után járó jövedelempótlék, közszolgálati járadék folyósítása esetén a nyugdíjfolyósító igazgatóság által év elején kiadott, az ellátás összegét tartalmazó irat, valamint a kérelem beadását megelőző hónap jövedelmét igazoló irat,
  4. járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátás esetén az ellátás jogerős megállapítását igazoló irat, valamint a kérelem beadását megelőző hónap nettó jövedelmét igazoló irat,
  5. társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző 12 hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagának kiszámításához: adóbevallással már lezárt időszakról jövedelemigazolás, a kérelem benyújtását közvetlenül megelőző, még nem lezárt adóévi jövedelemről nyilatkozat,
  6. gyermektartásdíj esetén a jogerős bírósági határozat vagy teljes bizonyító erejű magánokirat mellett a ténylegesen fizetett tartásdíj utolsó havi átvételét bizonyító bankszámla kivonat vagy postai feladóvevény, ezek hiányában a törvényes képviselő által tett nyilatkozat,
  7. egyéb, havi rendszerességgel nem mérhető jövedelem esetén nyilatkozat a kérelem benyújtását megelőző 12 hónap nettó átlagjövedelméről,
  8. iskolalátogatási igazolás,
  9. felsőoktatási intézményben tanulók esetén az intézmény igazolása a kérelem benyújtását megelőző havi ösztöndíjról,
  10. a tartósan beteg, az autista, illetve a testi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékos vér szerinti, örökbe fogadott, illetve nevelt gyermek egészségi állapotára vonatkozó igazolás,

7. Rendkívüli gyógyszerköltség miatt igényelt települési támogatás elbírálásához szükséges egyéb dokumentumok

7.1. gyógyszerköltség-igazolás a kérelmező egyhavi gyógyszerköltségéről,

7.2. gyógyászati segédeszköz igénylése esetén a szakorvos részletes egy hónapnál nem régebbi igazolása és a forgalmazók által kiállított egy hónapnál nem régebbi számla a költségekről,

8. Elhunyt személy eltemettetésének költségeihez történő hozzájárulás céljából igényelt települési támogatás elbírálásához szükséges egyéb dokumentumok

8.1. a kérelmező vagy a vele azonos lakcímen élő közeli hozzátartozója nevére kiállított eredeti számla a temetés költségéről,

8.2. a halotti anyakönyvi kivonat másolata

2. számú melléklet a  9/2016. (XII.01.) önkormányzati rendelethez

Önköltség számítás 2017. év

2017. január 1-től alkalmazandó térítési díjak

Megnevezés

Költség

(a)

Feladatfinan-szírozás

Különbség

Ellátotti létszám

( b)

Ellátotti napok száma ( c)

Önköltség

(a/b/c)

Megállapított térítési díj

Megállapított térítési díj

Szociális étkeztetés

4.540.000.-

1.550.080.-

2.989.920.-

28

251

425.-Ft/nap/fő

385.-Ft/nap

Megnevezés

Házi segítségnyújtás

Költség

(a)

Feladatfinan-szírozás

Különbség

Ellátotti létszám

( b)

Éves munkaóra

 ( c)

Önköltség=

a/c

Megállapított térítési díj

Szociális segítés

590.000.-

100.000.-

490.000.-

4

251

976.-Ft/óra

240.-Ft/óra

Személyi gondozás

4.192.000.-

2.730.000.-

1.462.000.-

13

251

896.-Ft/óra

240.-Ft/óra

Megnevezés

Költség

(a)

Feladatfinan-szírozás

Különbség

Éves munkaóra  ( b)

Futott km

( c )

Önköltség

Megállapított térítési díj

Támogató szolgáltatás

14.610.000.-

8.400.000.-

6.210.000.-

Személyi segítés

1749

536.-Ft/óra

120.-Ft/óra

Személyi segítés szociális rászorultság nélkül

300.-Ft/óra

Szállítási díj

38528

107.-Ft/km

15.-Ft/km

Megnevezés

Költség

(a)

Feladatfinan-szírozás

Különbség

Ellátotti létszám

( b)

Ellátotti napok száma ( c)

Önköltség

a/b/c

Megállapított intézményi térítési díj

Megállapított térítési díj

Idősek Otthona

105.877.000.-

46.908.720.-

58.968.280.-

72

360

4.085.-Ft/nap

68.250.-Ft/hó

2.275.- Ft/nap

Ebből:
Reggeli

222.-Ft/nap

Ebéd

336.-Ft/nap

Vacsora

222.-Ft/nap

Gondozási díj

1495.-Ft/nap

Megnevezés

Költség

(a)

Feladatfinan-szírozás

Különbség

Ellátotti létszám

( b)

Ellátotti napok száma ( c)

Önköltség

a/b/c

Megállapított intézményi térítési díj

Megállapított térítési díj

Bölcsőde

9.895.000.-

3.952.800.-

5.942.200.-

8

230

3.230.-

0.-Ft

 

Gyurisné Székely Erika

jegyző

ÖNKÖLTSÉG SZÁMÍTÁS

2017. év Gondozási Központ részére

Szociális étkeztetés:

Vásárolt élelmezés:                   2.179.000.-Ft

Bér:                                         1.935.000.-Ft

Szoc.hj.adó                                426.000.-Ft

Összesen:                                4.540.000.-Ft : 28 fő = 162.143.-Ft/fő/év : 251 nap = 646.-Ft/fő/nap

Feladat finanszírozás:               1.550.080.-Ft : 28 fő =   55.360.-Ft/fő/év : 251 nap = 221.-Ft/fő/nap

Különbség:                              2.989.920.-Ft : 28 fő : 251 nap = 425.- Ft/fő/nap  önköltség

Házi segítségnyújtás:

Szociális segítés

Bér:                                   484.000.-Ft

Szoc.hj.adó:                               106.000.-Ft

Összesen:                          590.000.-Ft : 4 fő : 251 nap = 588.- Ft/fő/nap

Feladatfinanszírozás          100.000.-Ft :4 fő : 251nap = 100.- Ft/fő/nap  

Különbség:                        490.000.-Ft : 4 fő : 251 nap = 488.-Ft/fő/nap

Órában:

Összes költség:              590.000.-Ft : 502 óra =1.175.-Ft/óra

Feladatfinanszírozás:      100.000.-Ft : 502 óra =  199.-Ft/óra

Különbség:                     490.000.-Ft : 502 óra =   976.-Ft/ óra önköltség

Személyi gondozás

Bér:                                3.387.000.-Ft

Szoc.hj.adó:                               745.000.-Ft

Dologi:                                60.000.-Ft                

Összesen:                       4.192.000.-Ft : 13 fő : 251 nap = 1.285.- Ft/fő/nap önköltség

Feladat finanszírozás:     2.730.000.-Ft :13 fő : 251nap = 837.- Ft/fő/nap 

Különbség:                     1.462.000.-Ft : 13fő : 251 nap = 448.-Ft/fő/nap

Órában:

Összes költség:              4.192.000.-Ft : 1631,5 óra = 2.569.-Ft/óra

Feladat finanszírozás:     2.730.000.-Ft : 1631,5 óra = 1.673.-Ft/óra

Különbség:                     1.462.000.-Ft : 1631,5 óra =    896.-Ft/óra

Támogató szolgálat:

Bér:                                10.254.000.-Ft

Szoc.hj.adó:                              2.256.000.-Ft

Dologi:                                      2.100.000.-Ft

Összesen:                       14.610.000.-Ft

Feladat finanszírozás:       8.400.000.-Ft

Különbség:                       6.210.000.-Ft

14.610.000.-Ft : 3.000 feladategység = 4.870.-Ft/feladategység önköltség

  8.400.000.-Ft : 3.000 feladategység = 2.800.-Ft/feladategység állami hozzájárulás

Különbség:                                                   2.070.-Ft/ feladategység

Támogató szolgálati óradíj:       536.-Ft/óra személyi segítés

Szállítási kilométerdíj:              536 : 5 = 107 Ft/km

Futott kilométer alapján 6.210.000.-Ft : 66883 km = 92 Ft/ km / 2= 46.-Ft    – nál nem lehet több.

 

 

Idősek Otthona:

Bér:                                55.450.000.- Ft

Szoc. hj. adó:                 12.199.000.- Ft

Dologi:                           38.228.000.- Ft

Összesen:                              105.877.000.- Ft költség : 72 fő = 1.470.514.-Ft/fő/év : 12 = 122.543.-Ft/fő/hó : 30 nap= 4.085.-Ft/nap

Feladat finanszírozás:            46.908.720.- Ft bevétel : 72 fő = 651.510.-Ft/fő/év : 12 = 54.293.-Ft/fő/hó : 30 nap = 1.810.-Ft/nap

Különbség:                       58.968.280.- Ft : 72 fő =819.004.-Ft/fő/év : 12 = 68.250.-Ft/fő/hó : 30 = 2.275.-Ft/nap

68.246.-Ft/fő/hó: 30 = 2.275.-Ft/fő/nap

Bölcsőde:

Bér:                                7.947.000.-Ft

Szocho                          1.748.000.-Ft

Dologi:                             200.000.-Ft

Összesen:                       9.895.000.-Ft: 8 fő : 230 nap  =  5.378.-Ft/fő/nap

Feladat finanszírozás:     3.952.800.-Ft : 8 fő : 230 nap =  2.148.-Ft/fő/nap

Különbség:                     5.942.200.-Ft : 8 fő : 230 nap =  3.230.-Ft/fő/nap

Fábiánsebestyén, 2016. november 30.

 

Gyurisné Székely Erika

jegyző

 

Csatolmányok

Megnevezés méret
Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat Képviselő-testülete 9/2016.(XII.01.) önkormányzati rendelete a 3.51 MB

Pályázataink

Leader

Fábiáni Objektív Megtekintése

Loading...

Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k használatához. További információ

Cookie-k (sütik) használatának szabályzata 1. Cookie-k használatának szabályzata Ez a szabályzat a Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat. (székhelye: 6625 Fábiánsebestyén, Szabadság tér 2, adószám: 15726755-2-06) által fenntartott weboldalak cookie-jaira vonatkozik. 2. Mik a cookie-k? A cookie egy kisméretű fájl, mely csak betűket és számokat tartalmaz, és ami egy felhasználó számítógépén, mobiltelefonján vagy egyéb, Internetes hozzáférést biztosító eszközén tárolható. A cookie egy információcsomag, amelyet az adott webszerver küld a böngészőnek, majd a böngésző visszaküld a szervernek minden, a szerver felé irányított kérés alkalmával. A sütik „passzívak”, azaz nem tartalmaznak futtatható állományokat, vírusokat, illetve kémprogramokat (spyware), valamint nem férnek hozzá a felhasználó merevlemezének adataihoz. 3. Mire használhatóak a cookie-k? Ezek a fájlok lehetővé teszik a felhasználó Internetezésre használt eszközének felismerését, és ezáltal releváns, a felhasználó igényeihez igazított tartalom megjelenítését. A sütik a felhasználó számára egyszerűbb böngészést biztosítanak, és elősegítik, hogy az Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat a felhasználó számára minél kényelmesebb szolgáltatásokat nyújtson. Ezek közé tartoznak az online adatbiztonsággal kapcsolatos igények vagy a releváns reklámok. Ugyanakkor bizonyos – anonim – statisztikák elkészítéséhez is használhatóak, melyek értékes információkkal szolgálnak az Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat-nak a felhasználók oldalhasználati szokásaival kapcsolatosan. A kapott statisztikai eredményeket felhasználva tudjuk az oldal szerkezetét és tartalmát az igényeknek megfelelően alakítani, mindezt a felhasználók anonimitásának megőrzése mellett. 4. Milyen cookie-kat használunk? Az Fábiánsebestyén Községi Önkormányzat kétféle sütit használ: időszakosat valamint állandót. Előbbiek olyan ideiglenes fájlok, melyek a bejelentkezett időszak végéig vagy az alkalmazás (böngésző) bezárásáig maradnak a felhasználó eszközén. Az állandó cookie-k pedig a paraméterükben meghatározott ideig (vagy manuális törésükig) vannak jelen a felhasználó eszközén. 5. Mire használják a cookie-kat a weboldalalak? Egy látogatás során a weboldal a következő célból helyezhet el cookie-kat a felhasználó Internetezésre használt eszközén: – Weboldal teljesítménymérés – Böngészés-elemzés – Geotargeting – Feliratkozási szokások mérése – Megfelelő termékek ajánlása – Releváns reklámszolgáltatások megjelenítése 6. Tartalmaznak a cookie-k személyes adatokat? A legtöbb süti hatékony működéséhez semmilyen személyes jellegű adat nem szükséges. Ennek megfelelően az esetek döntő többségében a cookie nem azonosítja az adott felhasználót. A cookie-k használata során összegyűjtött személyes adatok kizárólag olyan célból használhatók fel, hogy bizonyos funkciók használatát megkönnyítsék a felhasználó számára. Ezek az adatok olyan módon vannak tárolva, hogy azokhoz jogosulatlan személyek nem férhetnek hozzá. 7. A cookie-k törlése A weboldalak eléréséhez használt böngészőprogramok alapértelmezett esetben engedélyezik a sütik elhelyezését az eszközre. Ezek a beállítások azonban megváltoztathatók úgy, hogy a cookie-k automatikus kezelését a böngésző blokkolja, vagy minden esetben értesíti a felhasználót, ha az eszközre cookie-t küldtek. A sütik kezelésére vonatkozó információk a böngésző beállításai között találhatóak. Fontos tudni, hogy a cookie-k használatának tiltása/korlátozása negatívan befolyásolhatja az oldal bizonyos funkcióinak működését. 8. Miért fontosak a cookie-k az interneten? A cookie-k az Internet hatékony működésének központi elemét képezik, hiszen hozzásegítik a felhasználót a kényelmes böngészéshez, az általuk megismert igények és érdeklődési körök révén. A sütik korlátozása, vagy tiltása lehetetlenné teheti bizonyos weboldalak használatát. A cookie-k korlátozása, vagy tiltása nem jelenti azt, hogy Ön többé nem kap online reklámokat; mindössze annyit ér el ezzel, hogy a megjelenő reklámok nem veszik figyelembe a böngészési szokásait, így nem igazodnak igényeihez és érdeklődési köréhez. Néhány példa a sütik használatára (melyekhez nem szükséges egy felhasználó azonosítása egy felhasználói felület segítségével): • A felhasználó igényeihez igazított tartalmak, szolgáltatások, termékek megjelenítése. • A felhasználó érdeklődési köre szerint kialakított ajánlatok. • Jelszavak megjegyzése. • Internetes tartalmakra vonatkozó gyermekvédelmi szűrők megjegyzése (family mode opciók, safe search funkciók). • Reklámok gyakoriságának korlátozása; azaz, egy reklám megjelenítésének számszerű korlátozása a felhasználó részére adott weboldalon. • A felhasználó számára releváns reklámok megjelenítése. • Analitikai jellemzők mérése és optimalizálás. Egy weboldal forgalmának mérése, a letöltött tartalom vizsgálata, valamint annak meghatározása, hogy a felhasználó honnan érkezett a weboldalra (pl.: keresőn keresztül, közvetlenül, más weboldalról, stb.). A weboldalak azért végzik ezeket a látogatottsági elemzéseket, hogy a felhasználók számára minél jobbá tegyék az oldalt. 9. Biztonsággal és adatbiztonsággal kapcsolatos tényezők A cookie-k NEM vírusok! A cookie-k egyszerű szöveg típusú formátumot használnak, nem kódrészle-tekből állnak, így nem futtathatók automatikusan. Következésképp, nem másolhatók és nem feleltethetők meg más hálózatokban az újrafuttatáshoz. Mivel ezeket a funkciókat nem képesek ellátni, így nem tekinthetőek programoknak (így vírusoknak sem). A sütik azonban használhatók negatív célokra is. Mivel a felhasználó igényeire és navigálási előzményeire vonatkozó információkat tárolnak, így egy adott weboldalon akár spyware-ként is használhatók. Ennek megfelelően számos antivírus program a cookie-kat folyamatosan törlésre ítéli a különféle számítógép-átvizsgálási folyamatok (teljes rendszervizsgálat, valós idejű védelem, stb.) során. Általában a böngészőkben olyan adatbiztonsági beállítások vannak, melyek lehetővé teszik adott oldalak által elhelyezett cookie-k szintű elfogadását, azok érvényességi idejének meghatározása és automatikus törlése mellett. A cookie-khoz kapcsolódó egyéb biztonsági vonatkozások: Mivel a személyazonosság védelme fokozottan fontos és minden Internetes felhasználó alanyi joga, ezért tudni kell, hogy a sütik használata során milyen aggályok merülhetnek fel. Mivel a cookie-kon keresztül folyamatosan áramlik az információ a weboldal és a böngésző között mindkét irányba, így ha egy támadó (hekker) beavatkozik az adattovábbításba, úgy a süti által tárolt információk lekövethetők. Amennyiben a böngészés kódolatlan Internet-elérési hálózaton keresztül történik (pl. megfelelő titkosítással nem rendelkező WiFi hálózat), úgy a támadás valószínűsége jelentősen megnő. További – cookie-k felhasználásán alapuló – támadási felületet szolgáltathatnak a sütik szerver oldali beállítási hiányosságai. Ha egy weboldal nem követeli meg a böngészőtől, hogy az kizárólag kódolt csatornán keresztül kommunikáljon, úgy a támadók ezt a biztonsági rést kihasználva információkat nyerhetnek ki a sütikből. A támadók a kinyert adatokat más weboldalakhoz való – illetéktelen – hozzáféréshez használhatják fel. Emiatt lényeges, hogy figyelmesen megválasszuk a legmegfelelőbb személyes adatvédelmi módszert. Tanácsok a cookie-kon alapuló biztonságos és felelősségteljes navigáláshoz: Mivel a legnagyobb és leglátogatottabb weboldalak használnak sütiket, így ezek jelenléte/használata szinte kikerülhetetlen. A cookie-k teljes letiltása esetén a felhasználó nem tud használni számos népszerű oldalt, mint például a Youtube, a Gmail, a Yahoo és számos egyéb oldal. Az alábbi néhány tanács segítséget nyújt a cookie-k engedélyezése mellett is biztonságos és gondtalan böngészéshez: • Szabja személyre a böngésző beállításait a cookie-kra vonatkozóan úgy, hogy azok használata az Ön számára még kényelmes Internetezést biztosítva is biztonságos legyen. Ha számítógépét csak Ön használja, úgy hosszabb lejárati időt is beállíthat a böngészési előzmények rögzítésére, illetve a személyes adatok eltárolására vonatkozóan. Amennyiben számítógépét megosztja másokkal, akkor érdemes a böngésző által megjegyzett adatokat minden használatot követően törölni (létezik automatizált megoldás, amely a program bezárásakor automatikusan elvégzi a törlést). Ezáltal lehetősége van arra, hogy biztonságos keretek között látogasson meg olyan oldalakat, melyek cookie-kat helyeznek el a számítógépen. Rendszeresen frissítse a kémprogramok elleni programok adatbázisát. Sok esetben a kémprogramok ellen védő szoftverek valós időben figyelik a böngészést és figyelmeztetnek, amennyiben nem biztonságos oldalt kíván betölteni a felhasználó (adott beállítás mellett akár automatikusan blokkolhatják azok betöltését). Ennek a szolgáltatásnak köszönhetően a felhasználó nem, vagy csak szánt szándékkal, juthat el olyan oldalra, ahol potenciális veszélynek (kibertámadásnak) van kitéve. Éppen ezért fontos, hogy böngészője és antivírus programja is mindig az elérhető legfrissebb verziójú legyen. A támadások jelentős hányada a böngésző biztonsági résein keresztül történik. Minél régebbi verziójú egy böngésző, annál több ilyen gyenge pont található meg benne. Mivel szinte minden nagyobb hazai és nemzetközi weboldal használ cookie-kat, így használatuk szinte elkerülhetetlen. Amennyiben ismeri a sütik alapvető működési mechanizmusát, úgy el tudja végezni azokat a beállításokat, amelyek mellett kényelmesen, ugyanakkor biztonságosan tud böngészni az Interneten. A cookie-k tiltását vagy visszautasítását csak bizonyos – nehezen hozzáférhető és használható – weboldalak alkalmazzák. Fontos tudni ugyanakkor, hogy a sütik tiltása nem jelenti azt, hogy Ön többé nem kap/lát online reklámokat az egyes weboldalakon. A széles körben használt böngészőprogramokban elérhető olyan beállítás, amely lehetővé teszi adott cookie permanenst elutasítását. Ezen kívül akár az is beállítható, hogy csak adott weboldaltól fogadjon el a számítógép sütiket. A sütik letiltása nyomán akár az is megtörténhet, hogy nem hagyhat kommentet egy adott weboldalon. Manapság már minden széles körben használt böngésző lehetőséget kínál a sütikezelés személyre szabására. Ezek a beállítások a böngészőben rendszerint az „Opciók” vagy „Beállítások” menün belül találhatók.

Bezár